استوري تلينگ يا داستان سرايي  يکي از بخش‌هاي مهم برندينگ است که براي هر کسب و کاري از اهميت ويژه اي برخوردار است. برند شما از ابتداي شکل‌گيري تا رسيدن به دستاوردهاي بزرگ مسيري را طي مي‌کند که اين مسير شخصيتي داستان‌گونه از کسب و کار شما مي‌سازد. اين داستان بايد به اندازه‌اي جذاب، دوست داشتني و هدفمند باشد که مخاطب  به دنبال کردن آن علاقه‌مند شود . با سايت استخدام دورکاري بومران همراه باشيد.


 


 استوري تلينگ چيست؟


 همان طور که از کلمات به کار برده در اين اصطلاح پيداست. استوري تلينگ دقيقا مانند نوشتن يک داستان يا يک رمان است. داستاني جذاب است که هدف مشخصي را دنبال کند. از جايي شروع شود اتفاقاتي را به هم وصل کند و سرانجام در جايي به پايان برسد. داستان يک برند نيز  داستان ايده‌ها، خلاقيت‌ها و شکست ها و پيروزي هايي است که در طي مسير يک برند براي آن اتفاق مي‌افتد. و سرانجام آن را به يک هدف نهايي که همان توليد يک محصول يا خدمت مشخص است مي‌رساند.براي مشاور ديجيتال مارکتينگ رايگان با ما تماس بگيريد.


 


 زمينه‌هاي داستان سرايي در  کسب و کار


 داستان سرايي براي کسب و کارها به طور کلي در چهار گروه اصلي دسته‌بندي مي‌شود. اين چهار گروه عبارتند از:


داستان‌هاي شهودي


اين روش داستان گويي از باور و ديدگاه افراد مختلف در مورد شما ساخته مي‌شود. به اين ترتيب با استفاده از مثال‌هاي جذاب و واقعي ترفندهاي خود را براي مبارزه با مشکلات و ايجاد تحول بيان مي‌کنيد. بيان کردن موفقيت‌ها بدون استفاده از مثال‌هاي شهودي مي‌تواند کسل کننده باشد. اما بيان مشکل از ديدگاه ساير افراد و تلاش شما براي رفع اين مشکل براي مخاطب جذاب خواهد بود


 داستان‌هاي معرفي گونه


 اين روش داستان سرايي در واقع ارتباط ميان زندگي حرفه‌اي و زندگي شخصي شما را بيان مي‌کند. گاهي به کمک اين روش ارزش‌هاي شخصي يا کاري نيز بيان مي‌شوند. اما در ساده ترين حالت تنها با بيان زندگي روزمره خود و جايگاه کسب و کار و برندتان در اين زندگي، مي‌توانيد با مخاطب ارتباط برقرار کنيد.


 داستان شکل گيري يک برند


 اين روش داستان نويسي گذشته شما را به آينده شما متصل مي‌کند. در اين داستان شما در مورد نقاط عطفي در زندگي خود صحبت مي‌کنيد که باعث شده تا امروز در اين جايگاه کاري قرار بگيريد. براي آموزش ديجيتال مارکتينگ  به صورت رايگان کليک کنيد.


 


 


داستان شرکت


 اميد قدرتمندترين احساس در سرتاسر جهان است.  بيان اينکه امروز در کدام موقعيت ايستاده‌ايد  و در آينده چه موقعيتي را براي خود پيش‌بيني مي‎کنيد نيز نوعي از روش داستان سرايي است.  شما در اين روش در مورد آينده کسب و کار خود صحبت مي‌کنيد. مي‌توانيد در مورد يک چالش غير منتظره در کسب و کار خود صحبت کنيد. يا مسيري را به مخاطب نشان دهيد که ممکن است هرگز به آن فکر نکرده باشد.


 چهار المان اصلي  استوري تلينگ



  1. هر داستان موفقي بايد يک قهرمان داشته باشد. شرکت شما مي‌تواند نقش قهرمان داستان خود را بازي کند، اما موثرترين داستان‌هاي بازاريابي آنهايي هستند که مشتري خود را به عنوان يک قهرمان ترسيم مي‌کند

  2.  معمولاً در داستان‌ها قهرمان داستان مسير خود را از يک مکان مشخص ولي ناآرام شروع مي‌کند. در داستان سرايي براي برند نيز بايد از اين قاعده پيروي کنيد. يعني تلاش کنيد تا زندگي مخاطب قبل از استفاده از محصول خود را به نمايش بگذاريد

  3. درمسير داستان هميشه يک اتفاق، تنش يا درگيري و قهرمان را در برمي‌گيرد . که اغلب از طريق يک رويداد بزرگ يا يک اتفاق ناگوار و اجتناب‌ناپذير رخ مي‌دهد. در مورد داستان يک برند نيز شما بايد تلاش کنيد تا قهرمان داستان خود را دچار مشکل کنيد

  4.   در نهايت در انتهاي داستان وقت آن رسيده تا نتيجه گيري رخ دهد. در واقع در اين مرحله تحولات و تنش‌هاي قهرمان داستان به پايان مي‌رسد و زندگي او تا حدودي به حالت عادي برمي‌گردد.

اهميت داستانگويي در مارکتينگ

داستان ,يک ,کسب ,يا ,بيان ,کنيد ,کسب و ,خود را ,را به ,در اين ,در مورد

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

علمدار ارزان سرا وبلاگ بپرس سایت اینترنتی اهله اطلاعات و مقالات مفید و جدید در مورد خواص انواع آجیل، خشکبار و... touristkadeh تاراج خرید اینترنتی دوستی مووی موسسه آموزشي، پژوهشي راهبرد